jueves, 16 de agosto de 2007

AQUÍ PASSA ALGUNA COSA...O NO

Dijous 16 d'agost

Tinc apuntats en una llibreta tots els entrenaments, absolutament cada quilòmetre que he corregut des de 1996. Intento aprendre de tot el que em passa per, tot i així, de vegades encara em trobo amb sorpreses. Ahir dimecres vaig anar al circuit de 4 kms de la Casa de Campo, a la una de la tarda. Hi vaig fer tres voltes. El ritme (17'50, 16'50 i 16'10) va ser superior al de la setmana passada (19'10 i 16'40), però en l'última volta vaig patir de valent...fins al punt que em van venir pensaments nefastos, d'engegar la tercera volta a rodar, de parar...Feia calor, no havia begut prou líquid l'hora abans de córrer i feia bastant temps que no rodava tants quilòmetres.

El cas és que inicio l'última volta i...pam!!! 4'02" el primer km: perfecte, sensacional...només he demantenir així, al final apreto una mica i baixo de 16'00 sense patir.
I un be negre!!! El segon km (una mica més llarg) faig 4'07...i apretant perquè veia que m'havia adormit. El tercer comença amb una pujada que mata...però és un pèl més curt. Allà, a mitja pujada em van venir les temptacions de donar per finalitzat l'entrenament. Les cames no m'anaven, tenia la gola seca i un cansament fora del normal. Vaig fer-lo en 4'05. I en l'últim, lluitant per baixar de 4, vaig assolir un 3'55 (temps idèntic al de l'últim km de la setmana passada...tot i que amb una volta més al es cames).

Quan vaig arribar a casa, a part de cansat estava decebut. A aquestes alçades de la temporada, l'any passat no em costava baixar de 16...o potser si que em costava però eren habituals les voltes per sota de 4'.

Després, en fred, ho vaig tornar a pensar i em vaig convèncer que tampoc no està tan malament i que, per ser sincer, abans d'iniciar les voltes tenia previst anar, fins i tot, un xic més lent. Així que, en resum, el mal de cap va ser una qüestió temporal...per culpa del cansament de cames i braços, així com per la sensació de falta d'aire.

Conclusions: quan torni a la Casa de Campo, la setmana que ve, ho faré havent esmorzat suau i d'hora, i a una hora menys criminal. A la una del migdia, a mitjans d'agost, el cos no respon de la mateixa manera.

No hay comentarios: